tisdag, oktober 14, 2014

sluta skaka

Ni vet ju hur mycket jag gillar att måla upp bilder när jag ska förklara något. Så när min instruktör på yogan pratade om en snöglob igår, du vet dom där man skakar, så kände jag att det var en perfekt liknelse för mitt liv just nu! Allt som sker, tankarna, är som snöflingorna. Dom virvlar runt så länge du skakar globen men när du ställer ner den så börjar flingorna sakta sjunka ner till botten. Det blir sakta lugnare och man kan se lite klarare. Men just nu så tycker jag att det skakas lite väl ofta. Och det är faktiskt inte alltid jag som skakar. Ibland hinner tankarna knappt lägga sig förrän dom får en skjuts igen. Värst är nog ändå när man tror att man packat ihop snön i en liten låda och flyttat in den på vinden, och det helt plötsligt börjar det snöa igen. Hallå där, sluta skaka för sjutton! Visst älskar jag snö men jag vill också hinna sätta på mig vinterskorna mellan varven så att jag inte halkar.

Puss å kram

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

'Kind words are worth much but cost very little'