fredag, september 12, 2014

stackars lilla huvud

För ett tag sedan såg jag den här texten: That's the thing about people who mean everything they say. They think everyone else does too.

Så är det för mig. Om jag säger något så är det för att det är så jag känner/tycker/tänker. Visst kan man ju alltid ändra sig efter en tid (eller om något händer på vägen) men jag skulle inte bara gå runt och säga saker jag inte menade bara för att ha något att säga. Men det betyder att om någon säger något till mig så tror jag att personen i fråga faktiskt menar det. Bra tänker väl du, så är det väl för alla?  Och ja, det är bra men det kan också ställa till det. I mitt stackars lilla huvud alltså. För när det verkar som om det kanske bara var lite löst prat så börjar hjärnan jobba på högvarv, analysera och tänka något ofantligt mycket. När detta sker blir jag osäker. Och jag gillar inte att vara osäker, jag vill ha koll.

Puss å kram

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

'Kind words are worth much but cost very little'