fredag, september 19, 2014

när förnuftet talar

Min fina vän J är en riktigt mästare på att ta kort och brukar titt som tätt vara med i olika utmaningar. Den här månaden utmanade jag mig själv på att vara med och än så länge har det gått bra. Vissa dagar vet jag precis vad jag ska ta kort på, andra får man fundera lite mer. Dagens ord var lite klurigt, even. Det finns ju många sätt att tolka det på (som med dom flesta ord vi får i utmaningen) och jag hade väl tänkt ganska bokstavligt först. Men på min promenad idag så kom jag att tänka på hur huvudet vs hjärtat fungerar hos mig. Jag är väldigt förnuftig, på gott och ont. Oftast kan jag hantera min förnuftiga sida och på så sätt undvika alltför stort inre kaos. Men så finns det saker/händelser som vänder uppochner på allt jag vet, känner och tänker. Ibland får jag svar som gör att jag kan gå tillbaka till lugnet. Men när jag inte möter på motstånd, ja det är då det blir totalkaos i mitt inre. Helt plötsligt är det som om någon börjat vattna mitt lilla frö som ligger och gror, och när det börjar växa har jag lite svårt att ta beslutet om jag ska fortsätta vattna eller låta min lilla växt dö. För nu är det ju inte ett frö längre, rötterna har börjat gräva sig djupare. Du som någonsin försökt ta död på ogräs vet hur svårt det är, får man inte med rötterna så är det bara en tidsfråga innan det dyker upp igen...

Puss å kram

2 kommentarer :

  1. Visst är det svårt att vara sådär förnuftig jämt? Jag hoppas att allt som växer i dig får vara starkt och grönt och vackert. Ogräs önskar jag ingen. Kram!

    SvaraRadera

'Kind words are worth much but cost very little'