torsdag, september 11, 2014

aha-upplevelse

Nu är det snart två veckor sedan uppropet på min kurs. Japp, det stämmer att jag är tillbaka i skolbänken. Eller snarare uppkrupen i soffan men datorn i knät ;) Det är det som är det fina med distanskurser, man kan se ut som man vill (infann mig på uppropet i nattlinne) och ta studierna lite när det passar. Men det betyder också disciplin. Just eftersom man inte har någon tid att passa så måste man påminna sig själv om att ta den där stunden. 

Jag har ingen som helt koll på dataspråk men jag tycker det är lite spännande. Ändå kom det lite som en chock när jag satt mig ner och började läsa kurslitteraturen i förra veckan. Är det verkligen meningen att man ska fatta allt man läser? Eller kommer pusselbitarna att falla på plats allteftersom man gör dom olika kursmomenten? Det är inte så att jag inte fattar ett dugg vad jag gör, mycket är ganska logiskt. Men så finns det bitar som jag inte fattar alls och det tycker jag inte om. 

Men idag hade jag en aha-upplevelse. Läste lite i en av böckerna som inte var obligatoriska men som läraren ändå tipsat om. Helt plötsligt vad det som om någon pratade mitt språk! Visst är mycket fortfarande rena grekiskan men efter idag har jag återigen tro på att detta var en ganska bra idé trots allt.

Puss å kram

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

'Kind words are worth much but cost very little'