lördag, februari 01, 2014

våga

Idag började Life Scripted på Studio Calico. Riktigt spännande! Jag tycker det är så himla fint med brush script men har aldrig ens tänkt tanken att det var något för mig. Så när jag läste om den här klassen första gången hade jag inte en tanke på att anmäla mig. Men så såddes nog ett litet frö ändå för ett tag senare dök den upp igen och då började jag fundera. Varför skulle inte jag kunna göra detta? Det här året ska jag ju ändå VÅGA (mitt ord för 2014) och även om jag vet att andra tycker att jag skriver fint så har jag aldrig tyckt det själv. Jag har dessutom ingen personlig handstil, så länge jag kan komma ihåg så har jag bytt stil beroende på vad jag tyckte var fint för stunden.

Först hade jag inte tänkt dela med mig av mina tolkningar av denna fantastiska konst. Bland annat för att det inte blev som jag ville (för det blir det ju alltid när man testar något för första gången eller hur?!). Jag tror dessutom att jag har en lite för stor pensel, det var verkligen inte lätt att få tag i, så jag får inte färgen att räcka så länge... Men så tänkte jag; det är ju för min skull jag gör detta. Inte för att andra ska tycka om det jag gör (som för övrigt är en av mina större strider jag har med mig själv). Så jag tog ett kort och la upp i klass-galleriet. Och när man ändå är i farten så kan väl alla få se hur det går! Så varsågoda, mitt första försök på brush script:



Nu ska jag gå på jakt efter en mindre pensel och lite mer färg. Men jag var glad över att hitta både färg och akvarellpapper bland mina gamla skolprylar, så det finns inga ursäkter att inte fortsätta leka!

This is my very first attempt to do brush script. It's the first day of Life Scripted at Studio Calico and I'm super excited even though I'm way to hard on my self. As I said, I've never done this before and you can't expect it to look perfect on the first try. Actually, it's not suppose to look perfect. It's suppose to be fun!

Puss å kram

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

'Kind words are worth much but cost very little'