tisdag, mars 19, 2013

a little treat

Om lite drygt en vecka är det påsk. Vart tar tiden vägen?! Man skulle ju kunna tro att det var lite varmt och skönt i solen nu, men nej. I lördags satt jag ute en liten stund på balkongen med en filt och försökte njuta av (vår)solen men var tvungen att gå in igen efter en kvart. Det var helt enkelt inte värt det! Men gissa om jag vart paff när jag skulle lägga mig den kvällen och upptäcker att det snöar ute!! What? Men det som är mest förvånansvärt är att man över huvud taget är förvånad. Det är ju så här varje år. Förra året åkte jag till USA vid påsk (som inträffade i början av april). När jag och syster satt och njöt i solen fick vi mess hemifrån om snöoväder och allmänt trist väder. Så varför är man förvånad?

Nog om vädret! Vi har en ny utmaning till er på Papertake Weekly. Och eftersom det är påsk snart så är det ju inte mer än rätt att vi tillägnar veckan åt just påsken. Själv hittade jag en söt liten ask i Silhouette-shoppen och tyckte den passade fint till temat. Man kan ju lätt göra en liknande själv även om man inte har en maskin, men jag gjorde det lite lätt för mig den här gången :)

Stort tack till våra alldeles egna Ribbon Girls som sponsrar oss den här veckan! Titta över på PTW-bloggen för mer inspiration och lämna en länk till ditt påsk-godis!


It's time for a new challenge at Papertake Weekly and since it's Easter next week we wanna see some Easter treats or cards. A huge thank you to our very own Ribbon Girls for sponsoring us! Pop on over to the PTW blog and have a look at all the amazing treats we have for you there :)

Puss å kram

Challenges:
Cute Card Thursday: anything goes
Pink Elephant: easter
Sweet Stampin: easter
Totally Gorjuss: something old (old paper and twine)

3 kommentarer :

  1. I just LOVE this Lisa ! :-) I need to make a couple of treat holders so I am CASEing this right now ,,, My Sihlouette is already cutting :-)

    thanks for the inspiration xx
    luv
    Lols x x x

    SvaraRadera
  2. Adorable! Glad you joined us at Sweet Stampin'.

    SvaraRadera
  3. Lovely.

    Thanks for sharing at Sweet Stampin' this week.

    Susan

    SvaraRadera

'Kind words are worth much but cost very little'