måndag, april 20, 2009

Reklam, nej tack

Denna text står på min ytterdörr. Brevbäraren förstår vad den betyder och därav - ingen reklam. Tack! Men det finns dom som inte bryr sig om detta. Tex dom som lämnade en lapp om någon demonstration den 1 maj (att det inte var brevbäraren vet jag eftersom det var söndag kväll). Vet inte riktigt vad dom ville ha sagt eftersom jag slängde lappen direkt. Vad är det som gör att dessa människor tycker att deras lappar skiljer sig från reklamen som tex mataffärer skickar ut? Bara för att dom tycker att alla ska ut på gatorna och demonstrera så betyder det inte att jag tycker likadant! Jag blir så trött på dom... (Nej, det är inte första gången jag får lappar av den här typen). Mäklarna har gått runt denna problematiken (om man nu vill kalla den det) och adresserar sina utskick istället, vilket för min del är lika irriterande. Jag vet att det är en fånig sak att störa sig på men jag tycker bara att det är sånt slöseri med papper för sånt som jag bara slänger ändå. Visst, jag lägger allt i pappersåtervinningen men det är grejen som sådan! Vill jag veta något så tar jag reda på det! Eller så får jag väl bli överaskad när jag kommer till affären...

Nu har jag fått skriva av mig, så det känns lite bättre =)

I morgon åker jag ner till Båstad för en 3 dagars ledarutbildning. Det ska bli riktigt kul!

Tills nästa gång, ha det bra!
/Myran

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

'Kind words are worth much but cost very little'